Detroit Dog Rescue | American Dog With Victoria Stilwell


I’m Victoria Stilwell, join me as I travel
the U.S. and discover stories of dogs and humans impacting each others lives for the
better. This is American Dog. Keeping an eye out for strays is Dan Carlisle, a local rap
artist who goes by the name of Hush. Detroit Dog Rescue. Detroit Dog Rescue. Detroit Dog
Rescue. Detroit Dog Rescue, a charity that helps finds stray dogs homes and helps the
poor care for their pets. And we know, you know, the amount of homeless dogs that are
out there, we’re gonna do everything we can. When a dog comes up to me and he puts his
head down and he just rolls over and just submits to you, it’s like, “Please…” Like,
you know… “Help.” “Help.” I’m in Detroit, one of the cities that’s been hit hardest
by the economic downturn. Some of the forgotten victims of this tragedy are the animals. It’s
been estimated that there are over 50,000 stray dogs in the city. However, there’s one
organization that’s helping to save their lives: Detroit Dog Rescue. I’m just gonna
go around the room and ask everybody what they’re doing today, or I’m gonna tell you
what you’re doing today. Yesterday, website and Facebook was all updated with all the
dogs, a couple new intakes that we have off the radar. Every single one? Every single
one that’s adoptable and ready. So, Patrick, you will be rolling with us. Cool. Rodney,
you’re rolling with us. How many homes do they reckon have been vacated? 70,000. In
the city? Uh huh. 70,000 homes in the city! And 115 or so schools abandoned. That’s the
water department. Now, what’s funny is, I’m gonna stop at this house — nine times out
of ten, I will guarantee this house is — now, they were just there. We just passed them.
I will bet dollars to donuts this house right here, there’s still water running in the basement.
Okay. I will guarantee it. Unless they’ve shut that water off, which I highly doubt,
okay. Just watch yourself. Oh my god. This is a year and a half. Whoa, whoa. Okay, come
here. Okay, so the dogs on the next block that we’re gonna go to, you know, this is
a house they come to. They just jump into this and get some free water. So… Now, if
you were over there, you could literally put a cup into that water and drink it — it’s
that fresh. But, and the Water Board hasn’t switched it off? No, and not only that, but
this is tax payer dollars. So the dogs come down here and they get fresh water. And they
drink from this. Yep, and this homes all across Detroit, you know? So when a house is abandoned,
then people from the neighborhood just come and strip everything out of it. Yeah, for
the copper. For the… And then they go sell it, the copper, the metal, whatever they can
scrap and make some money, they do. They just break… Oh my, they ripped that bathroom
— there is nothing left in here. Nuh uh. There is nothing. You walk into a house like
this and you’re like, okay, this isn’t the way it’s supposed to be. There’s no reason
for the person that lives in that house right there to look across the street and see this.
And this is 1 of 70,000 houses. Oh yeah, or more, you know? Not to mention hospitals,
full hospitals abandoned. High schools, you know, that held 900 kids. This was once a
beautiful house. This was an absolutely beautiful house. I mean, it’s a lovely house. I can’t
imagine if this is one house that has a water main busted, that the water’s just flowing
like this, how many more are out there that are exactly the same. And that’s taxpayer’s
money. And that’s taxpayer dollars at work. Going down the drain. What’s the deal with
these dogs? Well, this is my friend Keesha’s dogs. Her and her husband, they take care
of them. We’ve been coming here for a least a year now. And, you know, Keesha and her
husband, they’re what we like to call responsible dog owners. You know, they have, you know,
housing for their dogs, their dogs don’t stay outside, their dogs are inside dogs. You know,
they curl up with the kids. You know, last year sometime, Keesha and her husband, they
had a little bit of, you know, financial hard times, and we came through for them. You know,
we gave them, you know, some food, treats, everything that they needed, you know, just
to get by for the little bit of time. And since then, you know, they take the ball and
they run with it, you know? The problem is, you know, we’ve got all these community dogs,
you know, such as Gizmo and, you know, the Lab, you know, Shepherds, you know — they
just run free in the neighborhood. They have to have a fenced in yard like this or else
Gizmo and his cronies are gonna come in there, you know, and they’re gonna have litters,
and they’re gonna be unwanted litters. How many dogs do you think are in this area? Probably
about 20 since we’ve been coming back and forth here the past year and a half and documenting,
you know, what we’ve saw. And we gave them all names and that sort of thing. Okay. Probably
20 within the past year and a half. And you see it all the time. And what about your kids,
though, playing in the neighborhood? My kids don’t play in the neighborhood because of
the stray dogs. They do try and attack my children, and it’s hard for them to even ride
their bikes to a certain extent, so we try to stay right here and a little further, or
I put my dogs on this side of the fence so they won’t come any farther. Because once
they bark, they know not to come past my house. You know what? Weirdly enough, I have to say,
this is actually quite a nice environment for dogs. Yeah, it’s humble, it’s quiet. Right.
If you think about it, in a shelter, these dogs that are just cooped up in a shelter
with a tiny little kennel run — what’s better? They’ll be crazy. A life out like here where
you are, you’re gonna suffer in a way with medical issues or a life in a shelter. In
a way, as you were saying, Detroit is almost getting reclaimed by nature again. Right.
Strangely enough. Right. What’s the significance of this house? This house last year was the
first house that we actually came to in this neighborhood. When we got here, we found six
puppies upstairs. Three of them were tucked underneath a dresser way off in a corner.
And the only reason we knew that was because we heard the other three yelping. When we
got to them, three of them were dead. The other three, we took them out of here. And
then the next day, we came here and we jumped on the porch right were Rodney is and we looked
through a window because there is no glass, and there was three dogs on the inside laying
on a couch, which was kind of — it’s like they’ve taken over the abandonment as like
their own. These are just basically just large dog houses now. While it turned out to be
Gizmo, his son Daylight, and then another one which we you used to call The Century
because she’d always be — she was the one that was always tucked around a corner watching
out on everybody, you know. She’d make the noise, she’d bark and alert the rest of the
crew, and then they all leave out the back door. When you talk about reclaiming Detroit,
you know, the animals, you know, are definitely reclaiming this city by taking these houses
over. Like, if humans don’t want them, then… The animals are gonna have them. They’re ours
for the keeping. Okay, so here’s a, here’s a call that I just got: Hi, this is the lady
off of Maryland and [xx] Drive where the dogs are. I was wondering, can you come and get
the dog because she’s pregnant again, and she looks like she’s gonna have puppies, and,
you know, she’s really terrorizing the mail people and the little kids that’s going to
school. Now, this dog had already had a litter. We got the litter from the mother, but we
could never catch the mother, okay. She was gone and whatever. But this lady and her,
I think it’s her mother or a member of her family, they keep feeding this dog, okay.
So they feed the dog, and the dog sleeps under the porch. The dog is great with them but
nobody else. And, obviously, the dog was terrorizing the neighborhood because she was pregnant.
But now the dog is now… But now the dog is pregnant again because she’s out roaming
the streets, so she’s gonna have another litter. So that’s two, you know, and within six months.
And what happens is that the neighbors will find out where those puppies are, they’ll
take the puppies, and then they’ll sell them. Oh, there he is. Where? There’s one right
there. See him by the boat? Oh yeah, yeah, yeah, yeah. That’s the nasty one. Now, there’s
no point in rescuing that dog? No. That dog is not gonna get re-homed. This is one of
the community dogs. This whole block, you know, feeds him and takes care of him, and
you know… Here Giz. Hi, Gizzy. Hi, Giz. Hi baby. This is Gizmo. Hey, Gizmo. Has Gizmo
been neutered and released, or no? No. Not yet. Giz is old. Giz was left by his owner.
Would you take a dog like that in or not? This is one of these dogs… I would take
him in, but put him in a sanctuary. Yeah. I can’t — Gizmo’s an outdoor dog. He refuses
to come inside. He refuses to, you know, hang out. For me, I spend most of my time going
to people’s homes, dealing with their problem dog behaviors. Very rarely am I involved in
just coming out and just hanging out with stray dogs on the street. But here they are.
Here it is in the center of Detroit. Oh, that’s the one… She’s the one that you don’t wanna
mess with. Oh yeah, she’s pregnant, that’s it. For sure. She is pregnant, look at that.
So there’s gonna be another nine puppies. Another litter. Another litter that… Like,
you can’t take this dog in, and, you know, she won’t be rehabilitated to be, you know,
on a domestic level. See where she went? Yeah. Underneath that porch, that’s where she’s
gonna have these puppies. Now, the guy who lives here, he doesn’t like us coming around.
But I told him, “I’m sorry, homey, but you ain’t gotta choice,” you know, “you don’t
own the city.” Look where where’s she’s at right now: underneath his porch where she’s
probably gonna give birth to them puppies any day, you know. And then what do you think’s
gonna happen to those puppies? They’ll get hustled out. You know, they’ll get sold out,
you know, 50 bucks a piece, $20, whatever. Is she part of the group here? She’s a part
of the group now. She became a part of the group about, I’d say, seven months ago. These
dogs: Gizmo, personally, is been around here for four years, four to seven years. Seven
months ago she showed up with her baby, the puppy, the black one that’s over there. They
packed up with Gizmo because the community was feeding them food. There is already a
generation of dogs in Detroit that are feral, who don’t wanna be around humans. There’s
more value in leaving these dogs on the streets versus trying to rescue and adopt these animals.
Sanctuaries won’t take them, they don’t want to be around humans, so as long as they have
food, shelter and medical attention, as well as being spade and neutered and re-released,
then all things considered, life on the streets is better than a crate, a small kennel run
or being put down. You know what? What I’ve seen today is that most people around here
own pets or pet mixes of some type. It’s a fashion. You know, it’s like a new pair of
shoes. These kids will get these dogs from people, you know, $50, $60 and whatnot, and
then three months later, they just kick that dog out because they finally realized like,
“Oh, s***! Like, I have to — “…this is like having a child.” You know, “I’m not ready
for a kid.” You know? It is a dog, there’s a collar still on it. The teeth are really
good — it could be a young dog. His teeth — he’s probably only about two-years-old.
Yeah. He’s on a chain. This dog died. Yeah. Look, this is where the chain is. Yep. This
dog died here. He’s still on his chain. The chain is going to his collar around his neck,
and this is the chain that chained him. Yep. He died on the end of his frickin chain. It’s
not cool, you know. No dog should have to be dumped here and left like this, you know?
He had to have came through here at some point, and he just couldn’t drag this anymore. That
is heavy. This is… This is something that you use on a boat, you know? You could, I
mean, you could use it to pull a car, you know? It’s not fair. Not fair. This isn’t
right. This is no — this is what I’m dealing with, you know? I’m trying to end this. Well,
on a daily basis, Detroit Dog Rescue gets phone calls from citizens saying, you know,
we have a dog or there’s dog that’s been roaming the streets, we picked it up. We can’t take
care of it, but we also don’t want it to be euthanized — can you come get it? Apparently,
the dog was dropped off from a friend who said that that they couldn’t take care of
it because they had another dog that they were afraid the two dogs wouldn’t get together.
Hello, how are you? Alright. I’m with Detroit Dog Rescue. Okay, I’ll be right with you.
Thank you very much. Hi. Hi. Hey baby. That ain’t no puppy. Hi, hi sweetheart. What happened
to him? I don’t know, my friend dropped him off at my house. He’s got burn marks on him
and his ears… Hi, hi. Hi puppy. That ain’t burn marks, that’s mange. That is mange. That’s
mange. Yeah. It’s a skin infection. Right. Yeah, he’s got fly bites on his ears. Yeah,
it’s alright. Okay, you’re a big baby. You guys got a leash, a collar or anything like
that? No. No? No tags, no nothing, huh? No. Duke’s a submission peer, so. Watch him because
he’s a peer. It could be — I don’t think it’s ringworm. No, I think it’s Dermedex.
Yeah, Dermedex mange. Alright, thanks for calling. You know, dog like that, beautiful
dog, beautiful color. Obviously, he’s very submissive, you know, and he likes people.
So, when we get a dog like and you see how they acted with us. Yeah. Tail waging, ears
back. Oh, yeah. It’s very submissive, pees right there on the spot. You know, loves,
to be, you know, rubbed and touched. Our temperament test is halfway done. Yeah, exactly. Thanks.
Good boy. This is what a true pit bull is like. This is it, you’re looking at it. This
is the demonized breed. Look at this. Perfect. Oh, that is. Look at you with a new collar.
Right, there he is. Look at that baby. Look at him, fresh man. Yay. Throughout the year,
we, you know, have some amazing fundraisers, some small, some big. This year, this is our
biggest fundraiser, you know, of the year. And it’s not necessarily a fundraiser of sorts.
The even is called 100 Roofs for Woofs. We are building 100 dog houses in 8 hours today.
We set out, I called Home Depot, we set out just to see if it was a possibility if they’d
want to work with us. We got embraced 100 percent by them. They were so excited. The
same people that are getting the dog houses, which will be qualified residents, they’re
also gonna be getting, you know, hay, probably a nice little gift bag, a 40 pound bag of
food, you know, some treats and toys for their dog. A big problem that we face a lot. I don’t
know if you heard Dantes talk, but we do find dogs that have been frozen to death or that
have literally been baked in the sun to death. And, unfortunately, dog houses and shelter
in general is just extremely expensive. This was something that was fairly cheap to do,
actually. Why? Because look at these amazing volunteers that, you know, we don’t have to
hire anybody to actually, you know, do this kind of work. You know, this is something
that people love to come out, they love to help, they love to, you know, work with us.
A lot of people out there, they wanna help, but they have no way of knowing how to do
that. Well, then DDR puts these programs together, and we’re that bridge that connects us with
the community, you know, with them with the community through us. The volunteers have
been like such go-getters. I thought we were gonna have a bunch of people that, you know,
I mean… No, really, they are such go-getters and that got literally almost all hundred
assembled already. So all we’re gonna do is put roofs on, put shingles, cut the doors
out, and decorate. And, as you can see, everybody’s been making them pretty colorful. We got a
kid that’s tagging graffiti on a bunch of them, making them look awesome, so. So, why
are you painting? Why are you painting out here today? It’s because I feel bad for all
the dogs that were in Detroit and nobody was helping them until DDR came along. So both
of you created this today? I did the like the pink and the paw print and the letters.
I love that. I think this is fabulous. Tell me why you’re doing this? It’s just for the
dogs. You know, they need homes. The next step for these dog houses: We’re loading them
all up tonight. Tomorrow, bright and early, we’re delivering 50 of them. We’ve got 25
on the east side, 25 on the west side of Detroit to deliver. They’re all going to homes for
the dogs that live outside 24/7. Well, cool, Mr. Jones. Alright. You know what’s up. Yes,
I appreciate it too. You know, no doubt. I haven’t had little love like this in quite
awhile. Nothing wrong with a little love, right? Yeah, because I love them jokers right
there. I wouldn’t change nothing for them. I treat them just like kids. Yeah, man. And
whatever it takes, man. You know, I went through a lot, man, with my neighbors when I first
came here. But all the kids took a liking. I had to make them go home sometimes, you
know, because when the kids playing with them, you can make a dog bite you. Oh yeah, they
play hard. Yeah. You pull his tail, smack them a couple times. Yeah, you got to be a
supervisor when the kids are playing with them. Right. And when you get tired of them,
you have to run them home. Yeah. It’s just like one of your kids. That’s right. Once
you get used to them. Never had her leashed because I tried that on [xx]. Picture with
Mr. Jones. Yeah, man. This is one day I never will forget. What I’m most proud of working
with DDR: The fact that whatever I do from point A to point B for the rest of my life,
whatever happens after this point, I feel that I’m making a difference not only for
dogs, which I have a love for, but I’m making a difference for people. And
I’m making a difference for my son to show
him that it’s not the money in your pocket, it’s not things you may think are valuable
to you that makes you who you are. It’s what you do and it’s what you give. Because you’re
born into this world naked and crying and screaming in a little ball, and you’re gonna
die going out in sort of the same fashion, and the only way your legacy is gonna live
in this world is if you do and give. And doing and giving for not only animals but for people,
is what I get out of Detroit Dog Rescue. Detroit is damaged, but it’s a city that’s been founded
on hard work, passion and dedication. The citizens of Detroit continue to fight for
change, and Detroit Dog Rescue is a perfect example. I’m Victoria Stilwell for American
Dog.

You may also like...

100 Responses

  1. Nina R. says:

    Same name as eastern Germany.. haha that's funny..

  2. Donna Marie says:

    My. little. Poney

  3. Thatuptownguy says:

    God will repay you, your doin a great thing 

  4. Keywy says:

    Why aren't they spaying and neutering these dogs? I get that they're hard to catch, but they don't really seem to have tried.

  5. robinsongenny says:

    its actually a nice place ……    for dogs smh….funny tho

  6. Claire Guizon says:

    crying right now :'(

  7. Mas Dro says:

    WHY ON EARTH do the "responsible dog owners" have PREGNANT dogs?

  8. donna jackson says:

    how the hell is leaving these dogs to bereed and suffer on the streets and abused better than putting them down. put them down victoria!! horendous these people cant be called human.

  9. ares says:

    I remember hearing about this but I couldn't make it :/

  10. gero nymo says:

    fake as fuck

  11. Wahba Nahal says:

    This is a very honest assessment of Detroit ..not just the dogs …great episode

  12. T Berri says:

    This is why I do Not miss Michigan. I was born there, but was raised in the south. Not once did I think about or miss Michigan. Let's face it….that place isn't what it used to be; the good people (tax payers)have moved away. Michigan is in pitiful state. Wanna make money? Make weed legal for rec use and open up some plants (again). That's Michigan for you…..

  13. Pete Smith says:

    Blacks ruined Michigan,asked anybody that lived there,this is fact,and not racist,turned a once vibrant city,into to what it is today.That is a fact.Watch out America,your city,or town,may be next.

  14. Meg Grotte says:

    the story of this man could be anything but from what I can tell he just seems like an old man who doesn't have much but he loves his dogs

  15. Sussex UFO'S says:

    Why has Victoria suddenly got an American accent?

  16. Angella ya right says:

    WTH??? Since when are byb'ers responsible owners? 20:42 'I treat them just like kids'. Umm except that they are outside 24×7??? And looks like one is nursing or just had puppies so breeding as well. Heck why talk about submissive peeing like it is normal or a good thing/sign of a good temperament? If a dog is that submissive he is scared out of his mind. I'm sorry but this whole episode just ticks me off.

  17. Caroline Ritchie says:

    Why is she putting on an American accent?

  18. Donna Huckenberry says:

    I am
    An animal shelter I work with my sister it is called big dog and little doc

  19. Sarina Koerth says:

    Care for them? Trap, neuter and release them! perform pregnant spays not matter how far along, you've got to keep the bigger picture in your mind!!
    Rescue is not "oh my heart, this pups will be so cute"! It is "hell fucking yeah no more puppies to add to the horrible overpopulation this month/year!!!"

  20. Frefrevega Vega says:

    stop putting campaing crap, im a deplorable thanks hillary

  21. zeek man says:

    Damn. That lady is dumber than a box of rocks.

  22. Realist Nonee says:

    Efforts first and foremost should be spaying and neutering first and foremost!!!! THey could catch the dogs if they really tried. Call eldad hagar or dart the dogs. This disgusts me.

  23. Wilhelmina Horn says:

    I'm convinced that Gizmo is or was a lapponian herder. It would have been good to spay him, but lapponian herders are really sturdy outdoor dogs, quite suitable for an independent life like that. I think DDR are doing a good thing keeping him where he is and feeding him, but I can't understand how people are able to abandon their dogs like that.

  24. musicalmarion says:

    Oh Victoria, how could you adopt that American drawl? !

  25. wideher says:

    So many of these 'Rescues' are money grubbing scammers it is a shame.

  26. wideher says:

    Maybe the last phony…pet psychic can help

  27. Steve Cj says:

    What's with her accent change

  28. groundcontrol436385 says:

    What a dog looks like does not tell you if it's been unfairly demonized. It's genetics that counts – not wagging tail, not submissive peeing, not cute faces, not that he "seems" friendly. It's the stats for certain breed and breed mixes. Some breeds are too unpredictable to ever be family pets.

  29. puppylover 246 says:

    How so many left there dogs is unreal I do not buy nothing in my home until I got pet food food for my kids then it’s heating so on, poor mites to be safer on the street.

  30. puppylover 246 says:

    Crying my eyes out that poor dog on the chain

  31. lilly burbine says:

    Spay and Neuter

  32. I am Law says:

    Victoria always acts american

  33. Flipp Granit says:

    I'm donating money to them! WOW these people are amazing beautiful souls, may God universe or whatever bless them <3

  34. Cassandra D'Errico says:

    I started getting these Victoria Stillwell vids on my recs yesterday. I was not ready for the opening music on this one.

  35. M A R says:

    Kudos to this group of dedicated dog advocates. It is just wonderful to see people joining together to help solve a desperate problem this country(and many others face) instesd of being the ones who create the problem.

  36. Lisaa says:

    this is old Detroit is getting better watch the shea show on youtube he buys empty homes for people also gets out squatters and drug houses

  37. Marla Gilman says:

    Why is this group not doing TNR?

  38. mary's world says:

    I just love victoria

  39. André Linoge says:

    First scene … American Dawg…!

  40. kevin15chopper says:

    Ghetto trash SHOULDN'T be able to have animals!!!!!!!!!!!!! Or kids!!!!!!!!

  41. kevin15chopper says:

    Government needs to drop a bomb on that city along with Cincinnati!!!!!!!!!!!!!!!

  42. pretty selected says:

    Developed countries abuse everything.. pets are not for everyone…

    Omg the house with the running water 💔💔 you'll need Africa's poverty

    Street dogs come with fleas and stuff and interact with house pets n you get a while neighbourhood with fleas. I hope they can manage to wash them and stuff.

  43. Catherine Kendrick says:

    What a weird video. They’re not fixing them and they take the puppies , hmmm.

  44. james Jameson says:

    Extremely low IQ animals shouldn't be allowed to look after these beautiful, extremely noble animals.

  45. Hellveania Hell says:

    I don’t live in America, so I don’t understand what happened in Detroit.. does anyone care to explain why so many houses are abandoned?

  46. the Celtic Crone says:

    A Most WORTHY Cause to Donate To!!!!
    So, In Honor Of ALL Those Companions, That I LOVED & Sadly Passed….
    Penny, my First ‘pet’, my Quarter Horse
    Shadow, my Beloved Black Cat
    Tonya, my German Shepherd
    Tev’Ye, Mederia & Na’Hanii, my 3 Beautiful Wolves
    Ahmwhyn my Queen Of The Resting KittyBitch Face
    And my poor Newborn No’Ee, Who I Heartbreakingly, could not save.
    And in honor of All those who I Could Save & Foster Over the years……
    To DDS; Mad Respect & IMMENSE LOVE For Every One Of You!!! 💕💕

  47. sam smith says:

    Asking from Australia: what happened in Detroit? Was there a flood? Or is this just the result of an economic recession? Or factories closing down? Was it a factory hub? No factories, no work, no money, so people just left their houses (and dogs) and moved to other areas for work?

  48. Arleshia Goodman says:

    I can't finish looking at this..it's too freaking sad😥😥

  49. tulipchic34 says:

    I love this woman. She is an amazing trainer

  50. tulipchic34 says:

    Wow. Gotta love America. The richest country in the world

  51. PeRuN the Riffmeister says:

    OMG… A dog 'behaviorist', a successful one (or so I'm told) who's never been bitten (or so you told us), cannot distinguish mange from the burn marks? Really?!
    And she'll continue to present herself as an 'expert' or a 'dog whisperer'? Does she whisper with an adopted accent too?
    'Fake accent' is a more accurate term, actually…

  52. Kendra Frederick says:

    Tough situation, I know, I live in Michigan a few hours from Detroit. Cool as fuck what these guys are doing. At least they don't turn a blind eye and are trying to do something! Full support from me! Truly love it!!!

  53. Jennifer Brown says:

    To everyone who is saying to spay and neutering the dogs, it's hard to catch them and it takes alot of money to spay and neuter. The DDR are a charity and can only use the money that people donate. So if you are so but hurt that they are not spaying and neutering the dogs DONATE to help them do that.

  54. Stephanie Hewett-Donaghy says:

    Does Detroit not have laws against animal cruelty?

  55. Lelynn Miller says:

    ⭐⭐⭐⭐⭐ Victoria Stilwell is str8up MAGIC!! 🏆💓🥰👍

  56. Lelynn Miller says:

    i realize that this is an older video… but there's still a problem with strays here tho… if the next landlord wont allow pets.. next thing u know, they're movin out & leaving their pets behind. or there will b cats that run off, saving themselves from a fire & their humans will never come back to look for them n sh!t… it's VERY sad.. & Detroit is STILL falling apart, on top of that…

  57. H.Y H. says:

    People, look at your country! Put the political difference aside and rebuild! Please!

  58. yaritza rapalo says:

    Jesus I feel bad for all those dogs even the ones that are owned by “responsible owners” .

  59. hazardmuffin says:

    It's amazing what this organization is doing, but I do think it would be incredibly beneficial if they (or anyone. Heck, I'd fund the hell out of that if I had the money.) could start a program to capture/neuter/release. No doubt they spay/neuter the dogs they take in, but it takes a ton of resources to care for, rehabilitate, and rehome them, and I just wonder if a fix and release operation would decrease the population and make it easier for rescues like DDR to get the dogs off the streets.

  60. Lisa Foster says:

    Hi Victoria. I just wanted to say that your methods were a big part of training my puppy. He's ten now and they have all been joyful years. Thank you!!!

  61. FailGirlGamer says:

    Did she change her accent?

  62. Lost Wanderer says:

    The people of Detroit should be very ashamed of themselves. As a community everyone is responsible. That city is a third world country.

  63. Kekkelpenney Peckeltoot says:

    What are Keisha’s (sp) dogs doing on chains and unaltered?

  64. Jinquis says:

    6:57 its actually quite a nice environment… for dogs! 😀

  65. Alecksa Playz says:

    Victoria ❤️

  66. Alecksa Playz says:

    Wow that guy he’s amazing

  67. Pixzi says:

    i felt relly sad wen i saw the ded dog

  68. Chimken says:

    god, I love pit mixes! They are such amazing and stunning looking dogs

  69. Cassandra Harris says:

    I love the grey, butt-wiggling pit ♡

  70. Star Galaxy says:

    Bless these people doing their best helping these dogs. It's just so frustrating and sad to see our society to treat these living creatures so terribly.

  71. Dynamic Audio Mastering says:

    How ridiculous, I dream of having one of those houses. In Southern California we don't have enough houses and guess what happens. Supply and demand keeps the prices high.

  72. Billijo Maynard says:

    Lovely, all those empty houses and how many homeless in Detroit? Time for that city to straiten up and fly right.

  73. Joe seph says:

    This is so awesome, Victoria looking fly as fk too. But in all seriousness, the stray pits need to be euthanized to solve the problem.

  74. Karen Bailey says:

    Victoria is picking up an American accent 😂

  75. ShougBanz says:

    I Never knew Victoria came
    to the USA 🇺🇸I’m from Chicago Illinois , big shout out to DDR ! We appreciate ya

  76. Pasta Chocolate says:

    i dont get it. why are houses are abandoned? why do some people just leave their houses?

  77. Hey, Its Kat says:

    All I here are excuses. Capture, desex and release. Oh the dog doesn’t like being indoors … too fckn bad.

  78. Philip Spatz says:

    Very good work but spaying and neutering should be priority……

  79. Everythingisbetterin Pink says:

    So good that these dogs have DDR🙏🙏🙏
    These people are so deeply good! Love this Video

  80. Bethany Taylor2 says:

    Now how the hell is the video not blocked after showing a fully dead dog???

  81. Pamela Barnett says:

    Those dislikes are people who are idiots

  82. TheBrakimaki says:

    Thank you DDR. God bless you!

  83. Maureen Lippincott says:

    I SO love Victoria Stilwell. AND THE DDR!! God Bless you kind people. Victoria must be having major culture shock in America! hahaha. love, m

  84. Queso Dilla says:

    I love dogs. I have three. I've caught strays and found their homes. But I just can't help but wonder how many people they could help instead of animals. After all, human life is more valuable, not that dogs lives aren't, but….if I saw my favorite dog and my rotten neighbor drowning, and had to chose to save only one…I would chose my neighbor.

  85. Rupkatha M says:

    As an Indian this concept is so foreign to me. Our dogs are so different.

  86. Psyglitch V says:

    i love Vicky

  87. Lili an says:

    17:31 the white dog in the background also getting some love

  88. Stefanie Herrmann says:

    I am very impressed by the calm and friendly way people act out there in Detroit. How they do the possible and help the dogs on the spot and don't bring them to shelters or kill them. I donated a little bit of money although I am in a far away country.

  89. Nantia J says:

    The stories you don't see on the news.

  90. spirit animal says:

    I live on the East coast n kinda embarrassed to say but I have absolutely no idea what has happened to Detroit. I also don't watch television or watch the new much. Can someone fill me in. Wassup with the running water in the houses n why r the homes abandoned n dilapidated? Can't believe this is part of the USA. It's rather shocking 😳😳

  91. Cheesus says:

    They’d spend less money on food and vaccinations if they got the dogs spayed/neutered

  92. Frappelychee says:

    From abandoned neighborhoods to a clean HomeDepot parking lot full of upbeat volunteers making dog houses… beautiful :')

  93. Angel Rain says:

    Victoria u are doing good job.. I saw urs show it me ir my dog … U are good making dog better human … So i think u need run president for usa
    ….. Next ….

  94. Betty Anne says:

    Is no one gonna mention the dog just munching away on that butterfly?

  95. Afia Oduro-Manu says:

    Came for the queen, stayed for the dogs

  96. Jay Bisser says:

    I think somebody is cutting onions in my kitchen or something as I'm watching this video. That's what I'm blaming..

  97. Nadia R says:

    having a dog is easier than having a kid, just saying. that is counting the 3 walks a day and training and everything. its still easier. but i do agree people dont realise the big responsibility that having a dog is

  98. YOW Gyrl says:

    The guy, Hush, talks about the woman being a responsible dog owner in a city that has hundreds of abandoned dogs, and he talks about unwanted litters, I see at least 4 pregnant dogs and a couple who are nursing. Where do all of these pups go? Why isn't trap neuter release being used?

  99. Debbie Edwards says:

    That rap blows ….

  100. Dagmar Heinz says:

    A trap with foot and water

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *